onsdag 17 juni 2009

Min egen "Leila bakar"

Jag blev inspirerad av Helena på bloggen En mammas dag att göra en egen receptbok av Leilas recept. Jag använder mig av recepten på recept.nu från programmet "Leila bakar". Jag har gjort en framsida och på receptsidorna använder jag mig av bilderna som ligger ute på hemsidan. Jag blev riktigt nöjd och hade dessutom roligt under tiden! Det är perfekt sysselsättning lediga sommardagar när regnet vräker ner! Jag har redan prova att baka två av recepten (Nutella- och bananrulle och Chocolate chip cookies) och det blev verkligen gott! Så nu är det kaffe latte med fika som gäller hela helgen!

Nästa projekt blir en "kaffe-bok" med recept och bilder på kaffedrinkar. Jag fick ju hem espressomaskinen idag och jag tycker den verkar väldigt bra, gott kaffe och snabbt går det!

Inga kommentarer: