onsdag 20 januari 2010

Fota hemma...

Jag lovade att jag skulle fota mer hemma när jag började blogga. Jag lovade det igen när jag köpte en systemkamera. Sen ytterligare en gång när vi flyttade till den här lägenheten som är ljusare och finare...

Jag lovar en gång till nu när jag köpt en liten och smidig kompaktkamera!



Kameran är väl inte tänkt till inredningsfotografering i första taget utan mer som en smidig och lätt fest- och semesterkamera. Men inredningsbilder var helt ok att ta också:


 
Foto: Victoria

Det finns en rolig inställning på kameran som gör att man kan ta svartvita foton men framhäva en färg, som på detta kort:


Foto: Victoria

Det är konstigt att det ska vara så svårt att ta och lägga upp bilder från hemmet. Men det ska vara bra ljus - helst sol, man ska ha motivation och lust och det ska dessutom vara städat! Om man passar på när alla dessa kriterier är uppfyllda så gäller det också att bilderna blir bra och att det är något man vill visa upp... och jag är pedant när det gäller bilder, så ibland blir bilderna kvar opublicerade. Man som sagt, jag lovar en gång till!

Inga kommentarer: