onsdag 8 april 2009

Organisera mera





Med fina och praktiska redskap för att organisera blir det både roligare och enklare!

När man sitter mycket vid skrivbordet och framför datorn, läser tre kurser parallellt och har mycket annat på gång samtidigt är organisation otroligt viktigt. Det märker man kanske mest när det inte är organiserat utan viktiga papper, anteckningar, räkningar reklam, böcker och tidningar blandas hur som helst. När tillvaron redan är stressig och hektisk vill man inte, fem minuter innan bussen går, springa runt och leta efter kurslitteratur, ett tomt kollegieblock och en fungerande penna. Ja, ni hör, jag har lite erfarenhet av detta;)

Men den senaste tiden har jag varit riktigt duktig! Jag har en mapp för varje kurs, jag har gjort en egen planering för att hinna med allt, jag har ordning på papper och pennor, har ett block för varje kurs och är noga med att hålla inredningstidningar, reklam och annat som inte har med skolan att göra på en särskild plats.

Allt känns mycket lättare och om man har varit riktigt duktig kan man få tid att blogga!!!
Ha trevligt under de extra lediga dagarna!

Inga kommentarer: