lördag 9 januari 2010

Glutenfria mockarutor

Nu är helgerna över och snart återgår allt till det normala igen. Det har varit skönt med ledighet och att träffa och umgås med vänner och familj men samtidigt är det skönt att falla tillbaka till de gamla rutinerna igen... konstigt nog!!

Här kommer ett recept på glutenfria mockarutor. De blir saftiga och goda, mjölet till trots. Där det står "mix" i receptet ska det alltså vara en glutenfri mjölsort, exempelvis Sempers glutenfria mjölmix. En dubbel sats av glasyren gör kakan extra smarrig!

OBS! Jag har ej provat detta recept med vanligt mjöl. Är du inte glutenintolerant rekommenderar jag dig att prova ett annat recept!


3 kommentarer:

Elisabeth - anyhow.se sa...

Superbra initiativ, jag har vänner som är glutenallergiska så denna ska jag minnas - TOPP! :)

Ida sa...

Jättegoda blev dom och superenkla att göra! Tack för ett jättebra recept. Jag lägger up det i min blogg och länkar till dig : )

Bland blommiga kaffekoppar och udda pinnstolar... sa...

Åh, vad jag saknar din blogg =( Dessa kakor MÅSTE jag bara prova, har ju själv gluten och det är så svårt att hitta bra recept ibland... KRAM Karoline