torsdag 23 april 2009

Cabbages and Roses








Bilder: Cabbages and Roses

Jag har länge haft en dröm om en lantlig liten stuga på landet. Röda knutar, äppelträd, rotting, vitt och pasteller, skir romantik och lantlig charm...

Samtidigt gillar jag stadslivet och en mer modern stil, ekparkett, krom, moderna tapeter, klinker, espressomaskin, spotlights och starka färgaccenter.

Men att kunna kombinera dessa stilar går bara till en viss del, så egentligen har jag två drömmar:
  • en om en sommarstuga att inreda i pur romantisk anda: lapptäcken, nötta, vita möbler, rosor och lavendel, broderier och spetsar (bilderna ovan får representera den drömmen)
  • och så drömmen att rusta en lägenhet/radhus/villa i en mer modern anda (fast ändå inte supertrendigt, grafiskt och sparsmakat)!
Så småningom kanske båda drömmarna blir verklighet! Samtidigt är det ganska trevligt att drömma, och jag lever inte mindre i verkligheten för att jag drömmer (hoppas jag...).

Inga kommentarer: