torsdag 16 april 2009

Hemma hos mamma & pappa



Under helgen var jag i min hemstad och hälsade på mamma och pappa! Jag passade på att ta lite kort på deras vackra hem! De bor i ett äldre hus med stora ljusa fönster, högt i tak och gamla fina lister och spegeldörrar.

Tredje våningen var förut en vindslägenhet men den gjordes om till flickrum för oss tre systrar. Nu, när alla är utflugna, är det gästrum/kontor/mysrum. Rummen är små och mysiga och har snedtak.




Lapptäcket började jag sy på när jag bodde hemma. Jag sydde ihop alla lapparna (stolt att jag kom så långt...) men då, när det nästan var klart, lade jag av. Sen låg det på vinden några år tills mamma tog fram det och sydde klart. Tur att det kommer till användning till slut i alla fall!
Från fönstren på tredje våningen har man en fin utsikt över staden!

Låter som jag försöker sälja huset, men så är inte fallet!!! Men jag tycker huset är väldigt fint och jag har många fina minnen därifrån!

2 kommentarer:

Anna - Balkongliv sa...

Vilket mysigt hus du har växt upp i! :-)

Såg din rad i min blogg, och självklart får du låna bilder om du länkar. Det är bara kul!

Nu ska jag försöka mig på att måla med bladkoppar på en spegelram. Undrar sa flundran hur det ska gå... :-) Ha en skön söndag!

sill sa...

ja, mamma och pappa har verkligen fått det fint! och du har fångat riktigt fina bilder! nångång funderat på att bli"inredningsfotograf"? kramar får lillsyrran!