onsdag 19 augusti 2009

Byggnadsvård




Foton: Gysinge byggnadsvård

Mitt drömhus (med betoning på drömhus) är ett trähus i sekelskiftsstil med ljusa färger, trägolv (som i köket är målat schackrutigt i grönt och vitt), stora, spröjsade fönster, stuckaturer, träpaneler i pärlspont osv, osv, jag tror ni kan se det framför er lika tydligt som jag!!

Oftast kräver dessa gamla hus någon form av upprustning och svårigheten att rusta ett gammalt hus är att bevara känslan och äktheten i det äldre huset och att inte renovera bort husets själ.

Gysinge centrum för byggnadsvård har alla lösningar du behöver för ditt gamla hus. Där finns det möjlighet att köpa traditionellt byggnadsmaterial så att man kan använda de gamla sätten att bygga.

Så ni som redan har hittat ett gammalt hus med själ, besök Gysinge byggnadsvård och frossa i alla genuina och tidsäkta detaljer, linoleumförg, spröjsade fönster, smide och strömbrytare i gammal stil...

3 kommentarer:

rebecka sa...

Jag behöver verkligen hjälp, har du nå tips?
http://bbekz.blogg.se/?tmp=19144507

Bloggsatt sa...

Hej!

Du har blivit Bloggsatt! :)

/Bloggsatt - Betygsätter Bloggar

August sa...

Hej

Jag undrar om du kan referera till viket hus som syns på den översta bilden? Eller var du hittat detta foto? Skulle vilja använda byggnaden som en referens i ett färgsättningsprojekt.