söndag 2 augusti 2009

Carl Larsson gården

Aktiviteten här på bloggen är verkligen inte hög, skäms nästan över de långa mellanrummen mellan inläggen. Men jag påminner både er och mig själv om att jag bara bloggar för att jag tycker det är roligt och vill inte känna att det är en press eller ett tvång att producera inlägg. Därför blir det lite långt mellan varven ibland, det är som om kreativiteten och lusten tar semester på sommaren...

Men Carl och Karin Larsson tror jag inte upplevde sådana svackor. Vi har varit och besökt deras hem i Sundborn utanför Falun ett par gånger nu och fascineras över kreativiteten och konstandan som råder i det huset. Överallt ser man spår av parets uppfinningsrikedom och lust. Det ger mig inspiration och nu känner jag mig riktigt sporrad att ta itu med lite nya inredningsprojekt igen och framförallt att blogga om det!!





Har ni vägarna förbi Falun så är Carl Larsson gården verkligen värt ett besök! Annars kan hemsidan förmedla lite (men bara lite) av känslan, klicka här för att komma dit!

Inga kommentarer: