söndag 25 januari 2009

Etsy: handgjort


Jag hittade en fantastisk sida där vem som helst kan lägga in något handgjort till försäljning. Det finns precis allt möjligt, t ex tavlor och planscher, väggdecor, mönster för att sy 50-talskläder, handgjord tvål, keramik, sidenblommor och kviltade överkast.



Hittade så mycket jag skulle vilja ha men framför allt fick jag inspiration att pyssla och att skapa med mina händer. Ibland vet man inte vad man ska hitta på, men man kan inte lämna denna sida utan att ha ett dussin projekt man vill genomföra!

Mitt projekt blir en kudde liknande den på bilden. Idén är lätt att kopiera: jag scannar in ett vykort i datorn och skriver sedan ut det på ett papper med "transfertryck" så att jag kan stryka det på textil.

Denna underbara sida heter Etsy.
Absolut värd ett besök!

Inga kommentarer: