söndag 8 november 2009

Det där med att bo in sig...

Jag vill ta tid på mig innan jag bestämmer hur vissa saker ska vara t ex vilka gardiner jag ska ha i köket, vilka mattor som ska bytas ut/vara kvar, hur jag ska hänga tavlorna, vilken färgsättning det ska vara i sovrummet osv, osv...

Men det där med att bo in sig lite först är ändå ganska svårt, för samtidigt vill jag ju att det ska bli färdigt, snabbt, helst igår! Just nu ser det halvfärdigt ut överallt och jag är så rädd att jag inte kommer komma fram till några beslut och så fortsätter det vara halvfärdigt och till slut blir man hemmablind för det som inte är klart...

Men än är det nog ingen risk att kreativiteten och inspirationen stannar av, även om mycket fortfarande är i planeringsstadiet. Mitt huvud är fullt med tankar, idéer, visioner och planer. En tanke är att byta ut överkastet i sovrummet till något mer färgstarkt! Hittat en riktig favorit på Spiti:
Åh, vad fint det är!

Detta överkast från Syster Lycklig är också fint, men en helt annan stil, mer romantiskt och sött. Lite för sött tror jag... 



Detta är ytterligare ett överkast jag tycker är snyggt för det är så stormönstrat och färgstarkt:



Det är roligt att välja och vraka men det är så svåra beslut. Skulle vara intressant att veta vilka ni skulle valt!?! (F ö är det vita tapeter och vita gardiner i vårt sovrum, så jag har tänkt att överkastet får sätta stilen...)

3 kommentarer:

Maria sa...

Hej.
Den första från Spiti tyckte jag var helt underbar men lite väl dyr.

mathilda sa...

Håller med maria^^ Det översta var finast:D Blev ju själv sugen på det;) trots att blå inte är en av mina favoritfärger.

Unknown sa...

jag håller med de två tidigare.. de blå va jättefint! sen håller jag med dig om att det rosa kanske är lite väl gulligt..man får tänka på att det är stefans sovrum också.. =) //cilla