lördag 7 november 2009

Tavelupphängning

Puh, jag kan verkligen konstatera att det är jobbigt att flytta, speciellt när man pluggar samtidigt! Men nu är vi på plats i den nya lägenheten och vi har packat upp nästan alla kartonger. Lägenheten känns så ljus och fräsch och det finns helt andra möjligheter att fotografera och lägga ut bilder här på bloggen, så det kommer nog så småningom! Gardiner har kommit upp i sovrummet och arbetsrummet, vanliga vita från IKEA. Till fönstren i vardagsrummet och köket letar jag efter något med det lilla extra, får se om det dyker upp.

Sen var det det här med alla tavlor... Har kikat runt på nätet för att få förslag och idéer på hur man kan placera tavlorna för att skapa olika effekter, men är framförallt ute efter hur jag kan skapa en enhet trots många olika motiv, storlekar och stilar...

Tavellist
Klassiskt men snyggt! Enhetlig i och med att tavlorna har samma bas, därmed kan man blanda motiv, storlek och ramar utan att det blir rörigt.


Apartment Therapy


IKEA


Emmas Designblogg

Grupperat runt något 
Jag tycker det är snyggt när tavlorna är grupperade runt något, som en dörr eller en byrå.
 


Sköna hem


IKEA



IKEA

Många
Mängden tavlor i dessa bilder blir verkligen ett blickfång som är snyggt och intressant!
 


Apartment Therapy

 
Lexington


Pottery Barn


1 kommentar:

Elisabeth - anyhow.se sa...

Jag tycker att upphängningen på Emmas designblogg är absolut mest skönt spretig, och Apartment Therapys mest effektfull - smart drag där att kika runt lite i förväg med just tavlorna på hålgörande-nya-fina-väggar.

Så grymt mycket kul ni har framför er nu!