lördag 24 januari 2009

Matematik, fika och konståkning...


Lördag.
Dagen man längtar efter hela veckan. Ofta bygger man upp stora förväntningar på dagen eftersom man då ska hinna med allt det som inte hunnits med under veckan. Det slutar med att man är lika stressad och trött efter dagens slut som efter vilken annan arbetsdag som helst.

För min del var det matte som skulle hinnas med. Jag har bävat inför matematikkursen ända sen jag började min lärarutbildning eftersom det inte bara är grundskolans matematik man ska räkna och kunna utan matematik på högskolenivå. Men efter att ha satt igång tycker jag faktiskt det är ganska kul! Svårt och klurigt är det förstås, men känslan när man suttit och klurat länge på något och sedan kommer på hur det ska lösas är riktigt, riktigt härlig!

Hann även med en tur till staden där vi köpte ett stativ till kameran samt köpte hem fika! Sen tittade jag ju på konståkningen också! Ändå känns det som en lugn och INTE stressig lördag. Perfekt!

Hoppas ni också har en trevlig och lugn lördag!

Inga kommentarer: