tisdag 27 januari 2009

Sweet dreams

Det rum i vår lägenhet som är i störst behov av nån slags förändring är sovrummet. Då är det som roligast att titta runt på nätet för att få inspiration.

Bild: Designers Guild

Vitt med inslag av svart går alltid hem. Ibland tycker jag att det kan bli alldeles för starka kontraster med svart och vitt men med detta bäddset blev det ändå harmoniskt och lugnt, som det ska vara i ett sovrum.


Marinblått och vitt. Randigt och rutigt. Klassiskt och snyggt. Och lampan var riktigt läcker!


Bild: CAR möbel

Detta är förstås favoriten! Några rosa inslag men mest vitt! Tycker om placeringen av tavlan. Själv skulle jag nog inte kommit på den idén utan satt tavlan mitt över sängen. Men med tavlan lite vid sidan blir det mer intressant och spännande.

Bild: Zara Home

Bild: House to Home

Klassiskt och elegant. Hunden passade verkligen in i den inredningen!

Bild: Mimou

Smart idé att ha golvlampor vid sängen.

Bild: Mimou

Blommigt och färglatt. Med de tapeterna gäller det att inte ha för mycket andra mönster och färger, men gult funkade ju hur bra som helst!

Ps. Lite ny layout på bloggen skadar väl inte. Jag tyckte den förra blev lite för grå... Märkte också att färgerna varierar lite från dator till dator, på vissa datorer blir det rosa så glättigt och stickande. Färgerna på den här layouten hoppas jag ska vara bättre och mer harmoniska.

2 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Sovrummet är ju nästan det rum som man vill trivas i allra bäst, det är ju ändå där man spenderar mest tid i hemmet faktiskt. Även om man nu sover sig igenom den mesta tiden. Men harmoniskt och trivsamt ska det vara :) Måste oxå piffa till vårat lite till...

DRÖMHUSET sa...

Underbara bilder! Har själv svårt att få till det i sovrummet, men här fick jag en massa inspiration! Kanske hamnar mina lampor i sovrummet istället-vi får se när dom kommit! Tack för tipset :-)

Önskar dig en härlig helg!
Kram Sofie