tisdag 13 januari 2009

Nytt från Pentik




Bilder: Pentik (arrangerade av Victoria)

Härliga och färgglada bilder från Pentiks vår- och sommarkatalog.

Nu när snön smält bort och vädret återigen är grått och trist längtar jag till våren. Ljusare tider, varma dagar, grönska och sol gör att man vaknar upp ur vinterdvalan. Men här uppe i "nord" kommer våren märkbart senare än jag är van vid från "sydligare" breddgrader... så jag får ligga och dra mig några månader. Medan jag vaknar till ordentligt njuter jag av sommriga färger och textiler.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina bilder du hittat? Verkligen härlig inspiration i allt mörker =)

Rosa Hemmet sa...

Hello! Så mycket snyggt de har på den butiken, får riktiga sommarkänslor av att kolla på dem :) Skönt att höra att du oxå filosoferar som jag vad kommer till denna vinter. Har nästan dåligt samvete för att jag går och längtar till sommaren fast än vintern knappt har börjat:) Ha det superfint

Josefine sa...

jäklar vilka underbara sommarfärger! nu blir jag lite sommarlängtig känner jag.

Anonym sa...

underbar blogg detta vilken inspiration... behöver jag just nu..så jag kan fortsätta..med renovering och så..

Kakelpanna sa...

Tjenixen! Haha, så finns vi här så nära varandra men ändå har våra bloggar aldrig korsats.

Ja, följ min länk så hittar du kakelpannas bravader. Uppdaterar inte så ofta, men det händer.

HÄRLIGA BILDER! Lantligt, pastelligt - det är livet det! =)

Kram
Anna